hr en
  • change the contrast
  • change the font

Priopćenje za medije povodom nove regulacije prometa na Gornjem gradu

Koraci prema Gornjem gradu kao pješačkoj zoni - Zelena akcija se od početka protivi javnoj garaži na Tuškancu jer je praksa europskih metropola da promet automobilima izmještaju iz centra grada, a time i uklanjaju potrebu za novim garažama u centru.

Gradske vlasti nisu poslušale naše argumente, već su izgradile jednu od najvećih javnih garaža u Hrvatskoj, koja zjapi gotovo prazna, a više od 50 milijuna kuna poreznih obveznika je bačeno u vjetar. S druge strane zalažemo se za gradnju novih javnih garaža, ali na obodu Donjeg grada, primjerice na Trgu Stjepana Radića, što gradske vlasti uporno odgađaju.

Stanovnici Gornjeg grada obavijestili su nas da je Grad Zagreb započeo izmjenu prometne signalizacije na Gornjem gradu čime se mijenja prometna regulacija i vozilima dopuštaju smjerovi kretanja koji su do sada bili zabranjeni. Postoji bojazan da je svrha te promjene omogućavanje lakšeg pristupa garaži na Tuškancu većem broju automobila preko Gornjeg grada. To bi značilo uvođenje tranzitnog automobilskog prometa kroz Gornji grad, što je u potpunosti neprihvatljivo. Zbog toga zahtijevamo da se prije uvođenja nove regulacije prometa napravi analiza prometnih tokova te procijeni koliki bi bio promet automobilima nakon izmjene. Ukoliko analiza pokaže da bi nova prometna regulacija rezultirala povećanjem prometa automobilima Gornjim gradom, tražimo da Grad odustane od takve prometne regulacije, jer bi to bio korak unazad u odnosu na zahtjev spomeničke zaštite da se Gornji grad pretvori u pješaku zonu.

Vezano uz planove o uvođenju novog sustava parkiranja na Gornjem gradu, stavovi Zelene akcije su slijedeći:

  • podržavamo zabranu parkiranja na području Gornjeg grada za sve, osim za stanare koji trebaju besplatno dobiti na korištenje jedno parkirno mjesto po kućanstvu (isto tako samo jedno mjesto za svaki ugostiteljski objekt)
  • ukoliko u nekoj ulici nema dovoljno mjesta za parkirna mjesta svih stanara te ulice, prednost treba dati stanarima lošijeg zdravstvenog stanja
  • u slijepim ulicama podržavamo iscrtavanje parkirnih mjesta za stanare čak i ako njena širina nije dovoljna da se uvedu parkirna mjesta za sve stanare u skladu s normativima. Uvjet za to je suglasnost svih stanara slijepe ulice
  • podržavamo odluku da Gornjim gradom prijevoz putnika obavljaju mini-busevi, ali zahtijevamo da prijevoz bude besplatan ne samo za građane koji su parkirali automobil u garaži na Tuškancu, nego i za sve građane koji imaju ZET-ovu voznu kartu
  • zahtijevamo od Grada da u cijelom postupku više surađuje sa stanovnicima Gornjeg grada kako bi se našla rješenja prihvatljiva za sve stanovnike.

Smatramo da bi ovakav sustav parkiranja bio koristan i za ugostitelje, unatoč tome što njihovi gosti ne bi imali parkirna mjesta ispred ugostiteljskih objekata. Naime, Gornji grad bi s ovakvim sustavom parkiranja, kao prvim korakom stvaranja pješačke zone, postao mnogo privlačnije mjesto za turiste i građane Zagreba.

S poštovanjem,

Bernard Ivčić,
Transportni program Zelene akcije
Mob: 099/314 9138

You may upload our content in an integral or revised version with the indication of the organisation Zelena akcija/FoE Croatia - under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This permission does not apply to stock photos and embedded content of other creators.

Design & development: Slobodna domena Zadruga za otvoreni kod i dizajn

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.