Protivimo se namjeri Grada da ponovno dozvoli izgradnju novih javnih garaža u zagrebačkom središtu. Zbog toga smo danas, povodom međunarodnog Dana bez automobila, organizirali prosvjednu akciju ispred zgrade Gradske uprave.
Centar Zagreba se svakodnevno suočava s prometnim gužvama. Nove javne garaže bi situaciju učinile još gorom, s obzirom da bi još veći broj građana koristio automobile za putovanje u gradsko središte. Temelj održive gradske prometne politike treba biti i kvalitetna parkirna politika koja nalaže lociranje garaža na obodu gradskog središta i unaprjeđenje javnog prijevoza. Na taj način vozači automobila mogli bi parkirati vozila u garažama na prilazima centru grada, a nakon toga, zahvaljujući plaćenoj parkirnoj karti, besplatno nastaviti putovanje s brzim i kvalitetnim javnim prijevozom (smanjiti cijene te povećati brzinu, redovitost i točnost vožnje tramvaja i autobusa), čime bi se ulice zagrebačkog centra rasteretile od prometa.
Na žalost, grad Zagreb vodi prometnu politiku na suprotan način. Predloženim izmjenama GUP-a, koji će uskoro doći na glasanje u Gradsku skupštinu, ponovno se ukida zona zabrane izgradnje novih javnih garaža u gradskom središtu. Navedena zona bila je uspostavljena GUP-om 2003. godine kada je ustanovljeno da u gradskom središtu već postoji sasvim dovoljno javnih garaža te da bi gradnja novih rezultirala dolaskom dodatnog broja automobila što bi uzrokovalo još veće prometne probleme u gradu. Nakon toga je GUP-om 2007. navedena zona ukinuta radi pogodovanja izgradnji garaže u sklopu kontroverznog centra „Cvjetni“. Zatim je, pod pritiskom javnosti, gradnja novih javnih garaža zabranjena izmjenama GUP-a 2013., dok se sada nove garaže opet namjeravaju dozvoliti. Predloženim izmjenama GUP-a garaže je moguće graditi gotovo na bilo kojoj lokaciji, uključujući i Trg maršala Tita te Mažuranićev trg, koji su dio zaštićene Lenucijeve potkove. Grad nije nije odredio nikakve prioritete vezano uz lokacije, te je jasno da će, ukoliko ove izmjene budu prihvaćene, svi željeti graditi garaže što bliže centru. U tom slučaju, garaže na obodu gradskog središta postat će neisplative, jer će svi htjeti parkirati što bliže centru grada.
Ovako česte i kontradiktorne izmjene GUP-a pokazuju očiti nedostatak prihvaćenih i valoriziranih stručnih podloga kao i vizije rješavanja zagrebačkih prometnih problema.