Bandić se opet osvećuje Zelenoj akciji!
Grad Zagreb je smanjio iznos financiranja Zelenog telefona za čak 67%, nakon što se Zelena akcija žestoko sukobila s Milanom Bandićem kroz inicijativu „Vratite Magnoliju“ te nakon što je ukazivala na gradonačelnikovu promašenu politiku gospodarenja otpadom.
Zeleni telefon (ZT) Zelene akcije je program za građane i građanke koji kontinuirano radi od 1992. godine, a posljednjih 10-ak godina zaprimi i obradi godišnje oko 1.200 prijava vezanih uz najrazličitije oblike devastacije i onečišćenja okoliša. Grad Zagreb je još 1994. godine prepoznao važnost ovog servisa građana i građanki te ga je od tada redovito financijski podržavao. U prvim godinama ta podrška je iznosila 50.000 kuna, a zbog velikog povećanja broja poziva građana_ki i različitih institucija te intenziteta rješavanja prijava, financijska podrška je 2008. godine narasla na 330.500 kuna.
Bandić se 2010. godine osvetio Zelenoj akciji zbog kampanje protiv projekta „Cvjetni“ Tomislava Horvatinčića, njegovog prijatelja, pa je od tada smanjio financijsku podršku Zelenom telefonu za 55% odnosno na 150.000 kuna. „Sada Bandić opet radi slično i financijsku podršku smanjuje za još veći postotak, na istu razinu kao prije 25 godina, tj. 50.000 kuna“, izjavila je Željka Leljak Gracin, predsjednica Zelene akcije.
Naime, Zelena akcija se u ožujku prošle godine prijavila na Javni poziv za dodjelu jednokratnih financijskih potpora udrugama za 2018. godinu. Nakon 10 mjeseci od raspisivanja Javnog poziva, tijekom kojih se Zelena akcija snažno angažirala u inicijativi „Vratite Magnoliju“ i organizirala nekoliko prosvjednih akcija kritizirajući pogubnu gradsku politiku gospodarenja otpadom, umjesto već ionako sniženih 150.000 kuna, odobrena su sredstva za rad ZT-a u visini od samo 50.000,00 kn.
„Zeleni telefon je do sada obradio preko 26.000 prijava, a većinu je uspješno riješio zbog čega je kvaliteta života stanovnika Zagreba znatno unaprijeđena, a brojne devastacije okoliša zaustavljene“, komentirala je Gordana Klarić, voditeljica Zelenog telefona. ZT je servis ne samo za građane i građanke, već je i jeftin, učinkovit i kvalitetan servis za gradske i državne javne institucije. „Nerijetko se događa da i nadležne institucije prijave problem Zelenom telefonu ili da surađuju na rješavanju istog“, dodala je Klarić.
Ovakva smanjenja novčanih sredstava samo zbog aktivnosti koje se ne sviđaju zagrebačkom gradonačelniku, Zelena akcija doživljava kao njegovu političku odluku ukidanja ovog neophodnog programa. „Postavljamo pitanje s kojim kriterijima se vodilo povjerenstvo za dodjelu sredstava Javnog poziva, kada se u odnosu na prethodnu godinu obim posla na ZT-u povećao, a povećao se i proračun Grada Zagreba. Javni pozivi kao demokratska procedura ovdje su samo formalnost jer o ishodima očito odlučuje sam gradonačelnik“, zaključila je Leljak Gracin.
Godišnji izvještaj Zelenog telefona za 2018. godinu