hr en
  • promijeni kontrast
  • promijeni pismo

Javni prijevoz mora biti jeftiniji od parkiranja!

Tramvaj

Gradonačelnik Milan Bandić je najavio da će tražiti od Gradske skupštine grada Zagreba da na sutrašnjoj sjednici donese odluku o smanjenju cijena parkiranja u prvoj i drugoj zoni, kao i u javnim garažama. Ukoliko parkiranje pojeftini, zahtijevamo da se snize i cijene javnog prijevoza...

S ciljem uspostave održivog prometnog sustava, cijena karte za jednu vožnju u javnom prijevozu treba biti niža od cijene jednog sata parkiranja u prvoj zoni, kako bi građani bili potaknuti da koriste javni prijevoz, a ne osobne automobile. Apeliramo na zastupnike Gradske skupštine da, u slučaju prihvaćanja gradonačelnikovog prijedloga, obavezno donesu i odluku o značajnom smanjenju cijena javnog prijevoza.

Početkom prošle godine cijena karte za javni prijevoz, kupljene na kiosku, iznosila je 8 kuna, dok je cijena 1h parkiranja u prvoj zoni bila 12 kuna. Ukoliko se sada realizira novi prijedlog gradonačelnika Bandića, situacija će biti obrnuta. To je sasvim pogrešna prometna politika kojom se građane potiče da za svoja putovanja u gradsko središte koriste automobile i time smanjuju kvalitetu zraka i sigurnost prometa, a povećavaju buku i prometno zagušenje.Takva odluka bila bi i u suprotnosti s Programom zaštite i poboljšanja kakvoće zraka u Gradu Zagrebu za razdoblje 2009. – 2012. gdje se navodi da se povećanjem naplate parkiranja nastoji spriječiti dotok vozila u središnje dijelove Grada. Također, ovakva odluka bi pridonijela još slabijem korištenju usluga ZET-a, jer bi, unatoč relativno viskoj cijeni goriva, većem dijelu građana bilo jeftinije koristiti automobil nego javni prijevoz, što bi ovu gradsku tvrtku dovelo u još veće financijske probleme.

Osim toga, znakovito je da gradonačelnik Bandić u svom prijedlogu za uvođenje nižih cijena parkiranja priznaje da su javne garaže poluprazne, što pokazuje da nije bilo potrebno graditi toliki broj javnih garaža u gradskom središtu. Najveće smanjenje cijena gradonačelnik predlaže za garažu Tuškanac. Poznato je da je navedena garaža osobito loše popunjena nakon otvaranja privatne garaže u centru Cvjetni HoTo Grupe Tomislava Horvatinčića. To je još jedan pokazatelj štetnosti ovog privatnog projekta, gdje je Grad Zagreb financijski oštetio poslovanje svoje vlastite tvrtke, tj. smanjio prihode garaže Tuškanac.

Naše sadržaje možete prenositi u integralnoj ili prerađenoj verziji uz navođenje organizacije Zelena akcija - pod uvjetima licence Creative Commons Imenovanje 4.0 međunarodna.
Ovo dopuštenje se ne odnosi na stock fotografije i embedane sadržaje drugih stvaratelja.

Design & development: Slobodna domena Zadruga za otvoreni kod i dizajn

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.