Nedopustiv je plan Uprave HŽ Putničkog prijevoza da zbog nedostatka strojovođa ukine sve putničke linije prema Dalmaciji, o čemu su sinoć izvijestili brojni mediji. To pokazuje do koje mjere se HŽ-om upravlja diletantski i neplanirano te koliko Upravi nije stalo do opstanka željeznice.
Željeznički promet je u prošlosti bio jedan od ključnih stupova i putničkog i teretnog prometa, ali godine loše prometne politike svele su HŽ na tvrtku koja se nalazi pred kolapsom. Ako država želi spasiti HŽ od konačne propasti, nužno je da napravi zaokret u prometnoj politici te se fokusira na modernizaciju željezničke infrastrukture. Također, očito je kako se Uprava nije snašla prilikom odvajanja djelatnosti i formiranja odvojenih tvrtki (HŽ Cargo, HŽ putnički prijevoz i HŽ infrastruktura) pa tako postoji mnogo neusklađenosti koje bezrazložno povećavaju troškove rada.
Željeznička infrastruktura je podinvestirana već preko 2 desetljeća, što je posljedica pogrešne prometne politike dosadašnjih Vlada te pogrešnog odluka dosadašnjih uprava HŽ-a. Gotovo 1.000 km željezničkih pruga u Hrvatskoj je posljednji put obnovljeno prije više od 20 godina. To je rezultiralo smanjenom sigurnošću pa sada na 85% pruga nije dozvoljena brzina vožnje iznad 100 km/h, zbog čega željeznice više nikako ne mogu konkurirati cestovnom prometu. Čak 90% trase je samo jednokolosiječna pruga, što znatno otežava organizaciju željezničkog prometa. Nacionalnim programom željezničke infrastrukture za razdoblje 2008. – 2012. bilo je predviđeno ulaganje od preko 18 milijardi kuna. U konačnici je uloženo manje od 1% tog iznosa, čime je propuštena prilika za modernizaciju infrastrukture. Zbog svih navedenih razloga, sve manje građana koristi željeznički promet pa se u posljednjih nekoliko godina broj putničkih linija u domaćem prometu već smanjio za preko 10%, a u međunarodnom prometu za više od polovice. Također, došlo je i do smanjenja teretnog prometa od preko 30%.
Pozivamo upravu HŽ Putničkog prijevoza da odustane od ukidanja linija prema Dalmaciji, jer ukidanje bi bilo još jedan velik korak prema uništenju željezničkog prometa. Hrvatska mora konačno preokrenuti trend zanemarivanja HŽ-a te maksimalno iskoristiti prilike koje EU fondovi pružaju za financiranje infrastrukture, što je mogućnost koja do nije niti polovično iskorištena. HŽ mora bolje iskoristiti unutarnje rezerve, koordinirati aktivnosti svojih tvrtki te građanima napokon ponuditi ekonomičnije usluge prijevoza.