Zelena akcija organizirala je Proljetnu školu održivosti od 2. do 8. svibnja u Selcu, okupivši 16 mladih sudionika iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.
- Organizacija
- Aktivnosti
- Baza znanja
Zelena akcija organizirala je Proljetnu školu održivosti od 2. do 8. svibnja u Selcu, okupivši 16 mladih sudionika iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore.
Kroz dinamičnu metodologiju neformalnog obrazovanja, koju Zelena akcija uspješno primjenjuje dugi niz godina, sudionici su imali priliku istražiti složenost klimatskih promjena i njihovih društvenih implikacija, stječući pritom nova znanja i perspektive. Cilj edukacije bio je produbljivanje razumijevanja klimatske pravde.
Tijekom pet dana zajedničkog rada i druženja, sudionici su izgradili snažne veze i otvorili važne razgovore. Svaki je dan započinjao meditacijom i slobodnim pisanjem, praksama koje pomažu u uzemljenju i pripremi za dan ispunjen učenjem. Raspravljalo se o temama dominacije i opresije u društvu, istražujući kako one utječu na globalne odnose moći i doprinose uzrocima klimatskih promjena. Posebna je pozornost posvećena konceptima klimatske pravde i otpornosti, kao i gorućim problemima prekomjerne proizvodnje i zagađenja plastikom.
Naglasak je stavljen i na pitanje porijekla svakodnevnih predmeta te na problem plastike. Jedna od aktivnosti bilo je grupno istraživanje podataka o konkretnim proizvodima, što je mnogim sudionicima pružilo potpuno novu perspektivu o potrošnji i ekološkom otisku. Kako su sami istaknuli, učenje o ekološkom otisku pojedinca i načinima na koje svakodnevnim ponašanjem možemo doprinijeti zajednici bilo je iznimno korisno.
Škola je također ponudila uvid u aktivističke metode, s naglaskom na „artivizam“, spoj umjetnosti i aktivizma. Predstavljene su različite aktivističke prakse i vrste prosvjeda, uz analizu pravne i organizacijske pripreme prije samih akcija. Sudionici su planirali lokalne akcije specifične za svoje zemlje, s ciljem primjene stečenog znanja u vlastitim zajednicama. Mnogima su upravo rad u grupama i konkretni prikazi teorije bili najkorisniji, a razmjena znanja kroz diskusije, uz doprinose facilitatorica i drugih sudionika, istaknuta je kao posebno dragocjena.
Tijekom cijelog programa kreativnost je bila nit vodilja. Polaznici su se upoznali s konceptom klimatske fikcije i okušali se u pisanju vlastitih priča, a neke su od njih predstavili i na zajedničkom druženju, pokazujući iznimnu maštovitost i promišljenost. Nije nedostajalo ni zabave, a klimatski kviz izdvojio se kao jedan od najzanimljivijih elemenata programa.
Cjelokupna je razmjena protekla u iznimno pozitivnom ozračju. Bilo je mnogo prilika za neformalno druženje, spontanu kreativnost i svakodnevno zbližavanje, što su sudionici opisali kao nezaboravno iskustvo.
Proljetna škola održivosti nije bila samo prilika za stjecanje znanja, već i za stvaranje trajnih prijateljstava te poticanje mladih da postanu važan dio promjene u borbi za održiviju budućnost. Stečena znanja o otpadu, načinima provođenja uspješnih akcija i cjelovitom razumijevanju klimatskih promjena, kao i inspiracija kroz priče o djelovanju Zelene akcije, osnažili su mlade aktiviste da nastave s pozitivnim utjecajem u svojim zajednicama.
---
Projekt je sufinancirala Europska unija.
Naše sadržaje možete prenositi u integralnoj ili prerađenoj verziji uz navođenje organizacije Zelena akcija - pod uvjetima licence Creative Commons Imenovanje 4.0 međunarodna.
Ovo dopuštenje se ne odnosi na stock fotografije i embedane sadržaje drugih stvaratelja.
Design & development: Slobodna domena Zadruga za otvoreni kod i dizajn