hr en
  • promijeni kontrast
  • promijeni pismo

Poziv na predavanje: Globalno zatopljenje ili novo Ledeno doba - osvrt na teze akademika Paara

Pozivamo vas na predavanje: Globalno zatopljenje ili novo Ledeno doba - osvrt na teze akademika Vladimira Paara

Na temelju kontinuiranih mjerenja, sa sigurnošću možemo reći da u zadnjih 150 godina prosječna globalna temperatura raste. Drugim riječima, na snazi je trend globalnog zatopljenja. Iako je klima na Zemlji jedan od najsloženijih sustava kojega poznajemo, opaženi porast prosječne globalne temperature koreliran je s porastom koncentracije stakleničkih plinova, naročito ugljikovog (IV) oksida i metana, u atmosferi.

Unatoč tim jasnim dokazima globalnog zatopljenja, u zadnje vrijeme se našoj javnosti, od strane akademika Vladimira Paara, plasira teza o nadolazećem ledenom dobu. U predavanju koje će se u četvrtak, 15. travnja, u 19:00 sati održati u  Zelenoj akciji (Frankopanska 1), biti će kritički razmotrena ta tvrdnja, uz pregled navoda iz znanstvenih radova, koji se uzimaju kao njen dokaz. Bit će dan i kratak pregled sustava održavanja termičke ravnoteže na Zemlji.

Predavač će biti dr. Nikola Biliškov s instituta Ruđer Bošković u Zagrebu. Uz kemiju, koja je primarno područje njegovog znanstvenog interesa, Nikola Biliškov autor je nekoliko znanstvenih radova s područja meteorske astronomije, vodio je meteorske grupe na Višnjanskim školama astronomije, a autor je i knjige "Meteori - golim okom". Član je Međunarodne meteorske organizacije i Hrvatskog astronomskog društva

Naše sadržaje možete prenositi u integralnoj ili prerađenoj verziji uz navođenje organizacije Zelena akcija - pod uvjetima licence Creative Commons Imenovanje 4.0 međunarodna.
Ovo dopuštenje se ne odnosi na stock fotografije i embedane sadržaje drugih stvaratelja.

Design & development: Slobodna domena Zadruga za otvoreni kod i dizajn