Trening "Transformativna pedagogija"
Zelena akcija / FoE Croatia šalje svoje zaposlenike, aktivistkinje i stalne stručne suradnike na tečajeve mobilnosti u području obrazovanja odraslih. Tečajevi se provode u sklopu projekta Erasmus Akreditacija u razdoblju od 2021. do 2027. godine.
Na tečajevima polaznici uče o temama okolišne i društvene pravde, a kroz praktične vježbe sječu iskustvo koje im pomaže graditi otpornost u aktivizmu. Stečeno znanje koje polaznici vrate u organizaciju služe kako bi se ostvario Erasmus plan koji provodi Zelena akcija. Cilj tog plana je povećati tim za edukaciju, provoditi redovito stručno usavršavanje i prenošenje znanja putem seminara, ljetnih kampova ili treninga za trenere i edukacija koje održavamo na poziv drugih udruga i u sklopu GOOD inicijative.
Od 6. do 14. svibnja, Sunčica i Mirjana sudjelovale su na treningu pod nazivom “Transformative Pedagogy” koji doprinosi trećem cilju Erasmus plana. Cilj podrazumijeva poznavanje alata i metodologije za osmišljavanje i dizajn treninga i edukacija na temu strateških i održivih pristupa kao potpore održavanju kontinuiteta aktivnog građanstva.
Ovaj trening usmjeren je na učenje i razumijevanje ključnih pedagoških pristupa koji služe kao podrška sudionicima edukacije, pritom koristeći progresivne pedagoške vještine i sposobnosti. Mirjana i Sunčica su kroz trening stjecale znanje i vještine potrebne za kvalitetan metodološki i kurikularni okvir koji će se razvijati u sklopu edukativnog programa Zelene akcije.
U nastavku možete pročitati iskustvo Sunčice Lazanski.
Dolaskom u selo Eroles, udaljeno 4 sata vožnje od Barcelone, započeo je trening vođenog organiziranja (moj slobodan prijevod ove kompleksne terminologije).
Na treningu su sudjelovali aktivisti_kinje, treneri_ice i facilitatori_ice iz mnogih zemalja Europe i šire. Trening je započeo međusobnim upoznavanjem na dubljoj razini. Nismo samo razmjejivali_e činjenica o nama, dijelilili_e smo intimnije i dublje dijelova sebe, od potreba koje nam se javljaju unutar grupe, pozicija koje zauzimamo u grupama, razmjene iskustava koje imamo i vizija i očekivanja za nadolazeći trening.
Ono što me se posebno dojmilo, a kasnije se pokazalo gotovo krucijalnim, je da se međusobnom upoznavanju i povezivanju posvetio cijeli jedan dan s ciljem osnaživanja dinamike grupe. U danima koji su slijedili bavili_e smo se sljedećim temama: mapiranjem rijeke vlastitog aktivističkog iskustva, pozicijom koju zauzimamo u prostoru (i u kojem prostoru), istraživanjem pozicija moći kroz tjelesno iskustvo, načinima donošenja odluka, dimenzijama različitosti (kako bismo shvatili gdje se nalazimo u grupi u odnosu na ostale), konsenzusom, vještinama (grupne i individualne) koje su nam potrebne za efikasnu suradnju.
Nakon naučene teorije i stečenih novih iskustava (naime većina je učenja dolazila iz konkretnih vježbi) došlo je vrijeme da naučeno primijenimo u praksi kroz vrstu vježbe koja se zove live lab. Vježba je zahtijevala od nas da napravimo prijedlog realizacije projekta korištenjem znanja koje smo skupile.
Posljednje iskustvo je zaokružilo trening Transformative Pedagogy te posložilo ‘’kockice’’ koje su mi bile toliko bitne. Naime, tijekom treninga željela sam steći samopouzdanje za vođenje grupa, ali i mnogo dublje razumijevanje grupnih procesa i individua unutar tih procesa.
Iskustvo boravka na Ulex treningu će ostati utkano u mene i pomoći mi u predstojećim iskustvima aktivističkog djelovanja, vođenja, facilitiranja i bivanja. Zahvalna sam svima s kojima sam prošla ovo iskustvo jer je zaista nešto što mijenja život.