Mreža Central and Eastern Europe Bankwatch (CEE Bankwatch), koje je i Zelena akcija članica, ovaj je tjedan pokrenula novu internetsku stranicu (http://bankwatch.org/public-private-partnerships/) koja sadrži kritičke analize korištenja javno-privatnog partnerstva u javnoj infrastrukturi, primjerice prilikom gradnje cesta, bolnica i komunalne infrastrukture. Stranica sadrži studije slučaja problematičnih projekata diljem Europe, što uključuje pogon za pročišćavanje vode u Zagrebu, Arenu Zagreb te autoceste Bina Istra i Zagreb Macelj.
„Neke Vlade podupiru javno-privatna partnerstva jer im ona omogućuju da odmah započnu s realizacijom skupih infrastrukturnih projekata, bez da se dug vidi u službenim bilancama, a otplata duga se odgađa na nekoliko godina. No, oni koji planiraju ući u nove projekte u sklopu modela javno-privatnog partnerstva, trebaju uzeti u obzir posljedice ovakvih poteza u Mađarskoj, Portugalu i Ujedinjenom kraljevstvu (1) prije nego što nasjednu na tvrdnje o isplativosti“, objasnio je Roman Havlicek, Bankwatchev koordinator za alternativnu ekonomiju. Navedene države upravo revidiraju svoje stavove prema takvim modelima, jer zbog postojećih projekata imaju više financijskih obaveza prema privatnim partnerima nego što su na početku predviđali.
„Postoji sve više dokaza da su javno-privatna partnerstva precijenjena“, dodaje Pippa Gallop, Bankwatcheva koordinatorica za istraživanja, „ali kako ugovori uglavnom traju barem 30 godina, treba postojati snažna politička volja da bi se situacija promijenila. Kad javno-privatna partnerstva propadnu – što se u mnogim slučajevima i dogodilo –račun snose porezni obveznici
„Nadamo se da će nova internetska stranica, koja je uglavnom namijenjena aktivistima, novinarima i istraživačima, pomoći demistificirati javno-privatna partnerstva i pridonijeti širem razumijevanju njihovog funkcioniranja“, dodaje Sven Haertig, Bankwatchev internetski urednik.