Bandić stavlja krivu stvar na krivo mjesto!
Prosvjednim performansom ispred zagrebačke Gradske uprave aktivisti i aktivistkinje Zelene akcije i Prava na grad danas su se usprotivili najnovijem planu gradonačelnika Bandića za izgradnju dodatnih javnih garaža u gradskom središtu.
Performans su organizirali povodom aktualnog Europskog tjedna mobilnosti te prošlotjedne odluke koju je Bandić progurao kroz Gradsku skupštinu, a koja otvara vrata spomenutoj izgradnji.
Kako bi prokazali Bandićevu politiku privlačenja automobila u ionako zakrčeni centar grada, aktivist s maskom Milana Bandića prikazao je kako zagrebački gradonačelnik konstantno gura garaže u središte, tj. stavlja krivu stvar na krivo mjesto. „Gospodin Bandić se prema prometnoj politici u Zagrebu ponaša kao dijete koje se igra sa svojim prijateljima pa je tako jednom od njih, Tomislavu Horvatinčiću, zbog ulaza u garažu prepustio dio pješačke zone u Varšavskoj ulici. Umjesto da se smanji prometno zagušenje u centru i da se promet prilagodi korisnicima javnog prijevoza, pješacima, osobama s invaliditetom i biciklistima, gradonačelnik ponovno želi graditi garaže od kojih će profitirati pojedinci, a koje će u centar dovesti nove automobile“, izjavio je Bernard Ivčić iz Zelene akcije.
Naime, prošli tjedan je na njegovu inicijativu Gradska skupština usvojila Zaključak o izradi prometne studije kojom će odrediti lokacije novih javnih garaža u centru grada. Pri tome se neće poštivati zona zabrane izgradnje novih javnih garaža koja je u Generalni urbanistički plan (GUP) uvrštena „radi ograničenja motornog prometa u središtu grada“, kako je to u važećem GUP-u i obrazloženo.
„U svih 18 godina Bandićeva mandata, njegovom zaslugom nije izgrađen niti jedan metar tramvajske pruge. Javni prijevoz je sve sporiji. Nije uspio obnoviti sljemensku žičaru, ali tvrdoglavo inzistira na novim javnim garažama u centru”, dodao je Ivčić.
Na sjednici Skupštine prošli tjedan Bandić je praktički već najavio gradnju garaže ispod HNK, iz čega je jasno koji će biti zaključak ove prometne studije. Centar Zagreba ima 11 javnih garaža i nove nisu potrebne. “Potreban je kvalitetniji javni prijevoz i bolja biciklistička infrastruktura, a javne garaže treba locirati na obodu centra grada. Bandićevoj naručenoj studiji, koja gura garaže u zagrebačko središte, usprotivit ćemo se u javnoj raspravi i prilikom rasprave u Skupštini te u takvim izmjenama GUP-a“, naglasio je Ivčić.
Prihvatljivo je osigurati parkirna mjesta za stanovnike Donjeg grada, ukoliko je moguće i gradnjom malih garaža. Nije prihvatljiva izgradnja novih javnih garaža unutar područja gdje je trenutno GUP-om to zabranjeno, jer takve garaže će samo otežati funkcioniranje prometa.
Aktivisti_kinje su istaknuli_e kako je licemjerno da Grad u okviru obilježavanja Europskog tjedna mobilnosti deklarativno zagovara održive prometne politike, a u isto vrijeme pokušava realizirati upravo suprotno. Europski tjedan mobilnosti obilježava se svake godine 16. – 22. rujna kako bi se ukazalo na potrebe razvoja alternativa korištenju automobila, poput javnog prijevoza, biciklističkog prometa te pješačenja.