Projekt je usmjeren na jačanje komunikacijskih kapaciteta grassroots organizacija civilnog društva u području okolišne pravde i borbe protiv korupcije. Fokusira se na praktične komunikacijske vještine potrebne za podizanje svijesti javnosti, angažiranje medija i promicanje transparentnosti u okolišnom upravljanju.
Projekt je usmjeren i na unapređenje suradnje između organizacija civilnog društva kroz zajedničke komunikacijske napore te veću otpornost civilnog društva u suočavanju sa sužavanjem prostora za građansko djelovanje.
Zeleni telefon (ZT) ima višestruku ulogu u radu s prijavama građanstva vezano za onečišćenje okoliša. Jedna od uloga je preuzimanje tereta daljnje obrade zaprimljenih prijava od strane građana te upućivanje istih nadležnim službama. Na taj način ZT štiti prijavitelje od mogućih odmazdi onečišćivača.
Jedna od važnijih uloga ZT-a je edukacija i osnaživanje građanstva za aktivnije djelovanje u rješavanju lokalnih okolišnih problema, ali i međusobno povezivanje pojedinaca u građanske inicijative. Takvim načinom djelovanja te osnaživanjem građanstva, stvaranjem inicijativa i njihovim međusobnim povezivanjem, ZT stvara aktivne zajednice. Kako bi takav način rada ZT-a bio održiviji i snažniji, 1999. godine osnovana je Mreža Zelenih telefona Hrvatske koja danas broji 9 članica okolišnih organizacija.