Kao dio GOOD Inicijative za kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja Zelena akcija se uključila u organizaciju prosvjeda podrške stručnom timu za proces Cjelovite kurikularne reforme koji je zatražio razrješenje zbog pokušaja političkog preuzimanja stručnog procesa kurikularne reforme preko zaključaka saborskog Odbora za obrazovanje. Prosvjedi na Trgu bana Jelačića u Zagrebu u još 11 hrvatskih gradova okupili su više od 40 000 ljudi koji su zatražili ostavku ministra Šustara i nastavak procesa .
Podsjetimo, na sjednici Hrvatskog Sabora održanoj 17. listopada 2014. usvojena je Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije. Jedna od prvih mjera s kojom je krenula realizacija Strategije bila je osnivanje Ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme koja je imala zadatak koordinirati cjelokupni proces Kurikularne reforme. Na kurikularnoj reformi radilo je nekoliko stotina stručnjaka organiziranih u različite stručne radne skupine. Ova reforma usmjerena je na napuštanje koncepta nastavnih planova i programa razvijanjem kurikulumskog pristupa. Razvijanje nacionalnih okvirnih i predmetnih kurikuluma pretpostavlja orijentiranost na samog učenika/icu i ishode kojima se teži od kojih je građanska kompetencija jedan od ključnih ishoda. Ishodi pretpostavljaju kompetencije koje se nastoje razviti kod učenika na kraju pojedinih obrazovnih ciklusa i planiranje nastave i rada od ishoda kontinuirano podsjeća praktičare da se vrate na učenika i svaki puta krenu od njega samog, a ne od teme koje trebaju poučavati. U svibnju 2016. završena je stručna javna rasprava te je trebala krenuti javna rasprava o prijedlozima okvirnih i predmetnih kurikuluma.
Organizacije okupljene u GOOD Inicijativu za sustavno i kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u odgojno-obrazovni sustav podržale su kurikularnu reformu kao nužan korak naprijed u osuvremenjivanju hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava. Na pragu kurikularne reforme očekujemo priliku za sustavno i kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja kroz horizontalnu i vertikalnu provedbu, napuštanje metoda reproduktivnog usvajanja znanja, snažniju integraciju demokratskih i participativnih metoda poučavanja, smanjenje obvezatnosti i povećanje izbornosti predmeta te usvajanje opipljivih i konkretnih vještina učenika stavljajući učenika u središte procesa učenja. Kurikularna reforma je prilika za demokratizaciju škola i kvalitetnije sudjelovanje učenika i nastavnika u životu škola te stoga GOOD inicijativa traži od obrazovnih vlasti konsenzualnu odluku o podršci vrijednostima, modelu i metodama građanskog odgoja i obrazovanja.
Na sjednici saborskog Odbora za obrazovanje....