Radionica „Framing“
„Framing“ ili formiranje je tehnika komunikacije koja oblikuje poruke tako da ističe ili minimizira određene aspekte priče ili informacija. Ova tehnika utječe na percepciju i razumijevanje poruke od strane publike. S obzirom da svaka naša komunikacija sadrži framing, važno je biti svjestan toga.
Framing nije samo teorijski koncept, nego moćan alat.
Na radionici smo prenijeli znanje o i naučili kako izbjeći 10 različitih zamki framinga koje su oblikovane u obliku životinja. Evo dva primjera:
Papagaj - Zamka ponavljanja
Ova zamka se sastoji od ponavljanja određenih fraza, riječi ili koncepta kako bi se pojačao njihov utjecaj na publiku. Naziv "Papagaj" sugerira ponavljanje istih riječi ili fraza, što je karakteristično za način na koji papagaji oponašaju zvukove. Kroz ovu zamku, cilj je da se određena poruka ili stavovi učine snažnijima ili uvjerljivijima ponavljanjem istih fraza ili koncepta tijekom komunikacije.
Također, ako se u raspravi protivimo nečijem stavu, to može izazvati otpor kod druge osobe. Riječ "ne" nema željeni učinak, zbog toga je treba izbjegavati. Umjesto da kažete: "Siromaštvo nije prirodno", recite: "Siromaštvo je stvoreno".
Ljenjivac - Zamka pasivnosti
Ova zamka se temelji na upotrebi pasivnog jezika ili konstrukcije kako bi se smanjilo osjećaj odgovornosti ili potrebe za akcijom kod publike. Naziv "Ljenjivac" sugerira pasivnost ili neaktivnost, što je karakteristično za ponašanje ljenjivaca. Kroz ovu zamku, cilj je stvoriti dojam da su određene situacije ili problemi neizbježni ili nekontrolirani, to se postiže izražavanjem u pasivnom trećem licu. Umjesto da kažete: "gubitak biološke raznolikosti", recite "uništavanje divljine".
Održana je radionica 12. veljače 2024. godine, na kojoj je sudjelovalo više od 15 zaposlenika i volontera Zelene Akcije.