Svrha žute trake je sprečavanje vozača automobila da prometuju po trasi kretanja javnog prijevoza, kako bi se tramvaji i autobusi mogli nesmetano i broz kretati gradom. Na žalost, dio vozača ne poštuje žutu traku i time znatno usporava javni prijevoz, koji zbog male brzine postaje neatraktivan širem broju građana. Posljedica toga je da građani više koriste automobile, a ne spori javni prijevoz, čime se stvaraju još veće prometne gužve koje usporavaju i automobile i javni prijevoz. Rješenje ovog problema je primarno u poboljšanju kvalitete javnog prijevoza koji mora biti brži, točniji i redovitiji, a mnoge europske metropole su dokazale da je fizičko odvajanje žute trake prvi korak u tom smjeru.
Sramotna je činjenica da u godini u kojoj ZET obilježava 120 godina postojanja, prosječna brzina vožnje tramvaja iznosi svega 12 km/h, tj. gotovo jednako kao krajem pretprošlog stoljeća kada su tramvaje gradskim ulicama vukli konji. Već godinama ukazujemo da je u svrhu povećanja brzine javnog prijevoza žutu traku potrebno odvojiti od ostatka kolnika, kao što je to napravljeno primjerice u Beču ili Budimpešti. Kada smo prije 3 godine imali akciju s istim zahtjevom, g. Davor Jelavić je izjavio da Grad početkom 2009. uvodi prometno redarstvo koje će kažnjavati vozače koji prometuju žutom trakom. Na žalost, nismo primijetili da prometno redarstvo zaista rješava ovaj problem te zbog toga od Grada tražimo fizičko odvajanje žute trake od ostatka kolnika, a dok se to ne dogodi, od MUP-a tražimo da osigura njeno poštivanje.
Galeriju fotografija s akcije pogledajte ovdje.
Kontakt:
Bernard Ivčić, voditelj transportnog programa Zelene akcije
Mob: 099/314 9138