FacebookTwitterYoutubeFlickrInstagramRss
Članak

Otvoreno pismo građanima grada Zagreba

Kao profesionalni urbanisti i arhitekti, kao intelektualci posvećeni urbanim problemima, na temelju naših stručnih znanja i moralnih uvjerenja odlučno se protivimo prometnim rješenjima koja se ovih dana nude Zagrebu (tuneli, vijadukti, prstenovi i tangente na podsljemenskom području) i pozivamo cjelokupnu stručnu i građansku javnost da se odupre ponuđenoj devastaciji prostora.
Sjeverna-tangenta

Poštovani sugrađani!

Kao profesionalni urbanisti i arhitekti, kao intelektualci posvećeni urbanim problemima, na temelju naših stručnih znanja i moralnih uvjerenja odlučno se protivimo prometnim rješenjima koja se ovih dana nude Zagrebu (tuneli, vijadukti, prstenovi i tangente na podsljemenskom području) i pozivamo cjelokupnu stručnu i građansku javnost da se odupre ponuđenoj devastaciji prostora.

Dugogodišnjim sudjelovanjem u kreiranju i praćenju razvoja grada, te poznavanjem prometnih problema grada i mogućnosti za njihovo rješavanje, kvalificirani smo prosuditi da ono što nam se nudi uopće ne rješava prometne probleme Zagreba:

1. Za tunelom kroz Medvednicu, s pripadajućim novim cestama (prstenom) ne vidimo stvarne potrebe niti opravdanja te projekt smatramo vrlo dubioznim, a iznimno skupim zahvatom.

2. Tangentu, koja bi trebala spajati varaždinski autoput (kod Popovca u Sesvetama) sa krapinskim autoputom (kod Zaprešića), u obliku 4-tračne ceste, dužine 27 km, sa 15 tunela i 13 vijadukata smatramo potpuno besmislenom i krajnje štetnom.

Čemu bi trebao služiti spoj tih dvaju autoputeva? Zašto bi on morao biti izgrađen baš ovdje, u podsljemenskom području? Zašto presjecati sve doline vijaduktima a brežuljke probijati tunelima i time devastirati visokovrijedno podsljemensko područje? Zašto bi se Grad Zagreb zaduživao i ulagao 1,2 milijarde eura za brzu vožnju automobila kroz krajolik, umjesto da taj novac uloži u javni gradski prijevoz i druge prioritetne potrebe?

Na sva ova pitanja nitko od predlagača ne daje nikakve, a kamoli suvisle odgovore i valjane argumente. Uvjeravaju nas da će se tunelom i tangentom riješiti svi gradski prometni problemi. Nagovaraju nas da to povjerujemo i kažemo DA!

Ali, mi kažemo – NE!

Svijesni smo da bi dobro došao veći broj kvalitetnijih međusobnih veza (istok-zapad) za povezivanje postojećih cesta koje u podsljemenskom području teku pretežno u smjeru sjever-jug. Ali to nisu vijadukti i tuneli već logične, prostoru prilagođene veze (poput novog cestovnog spoja Bijenička-Srebrnjak-Lašćinska). Za njihovo trasiranje potrebno je temeljito poznavanje prostora, jer to bi bila prema okolišu obazriva i financijski skromnija rješenja.

Nakon što su dana obećanja da će se raspisati referendum o potrebi izgradnje tunela s prstenom i tangente apeliramo na javnost da se dobro oboruža svim potrebnim informacijama o predloženim rješenjima, o devastacijama koje bi ona izazvale u prostoru i troškovima koje bi trebao snositi svatko od nas. U tu svrhu će Zelena akcija u siječnju i veljači 2007. godine organizirati javne tribine gdje će građani moći upoznati sporne projekte, a navodno su ti projekti mogu vidjeti i na WEB stranici Grada Zagreba.

Moramo se usprotiviti ovim projektima i stati u obranu svoga grada. Nemojmo dozvoliti da interesi projektantskih i građevinskih lobija i mešetara nekretninama usmjeravaju razvoj Zagreba.


Autor: Zelena akcija

04.12.06. 02:00

Sjeverna-tangenta
Sjeverna tangenta
+
1 / 1

Sjeverna tangenta