FacebookTwitterYoutubeFlickrInstagramRss
Program

Transport

Transportni program Zelene akcije osnovan je 2005. godine, a korijenje vuče iz Programa energetike i klimatskih promjena te Biciklističke sekcije Zelene akcije.
16445635923_f90b75d892_o

O programu

Program je formiran zbog rastuće potrebe za unapređenjem ne samo biciklističkog prometa i infrastrukture, već i javnog gradsko-prigradskog prijevoza putnika i putnica. Iako je većina aktivnosti u sklopu programa bila usmjerena na gradski promet u Zagrebu, bavili smo se i različitim aspektima gradnje i upravljanja autocestama, željezničkim prometom te općenito nacionalnom prometnom politikom.

Ciljevi programa:

  • Unaprjeđenje javnog prijevoza, biciklističkog prometa i prateće infrastrukture
  • Širenje pješačkih zona
  • Modernizacija i razvoj željezničke infrastrukture
  • Zadržavanje javnog upravljanja prometnom infrastrukturom i unaprjeđenje sustava upravljanja i nadzora
  • Održiva elektrifikacija prometa

Na početku, glavnina aktivnosti bila je usmjerena na argumentiranu kritiku bespotrebnih, megalomanskih i štetnih projekata, kao što su tunel kroz Medvednicu i izgradnje sjeverne tangente u Zagrebu. Uskoro je fokus stavljen na problematiku izgradnje javnih garaža gdje smo se oštro protivili njihovoj gradnji u središtu Zagreba. Iniciranjem kampanje „Pravo na grad“ protiv devastacije Cvjetnog trga i Varšavske ulice, u kojoj je Zelena akcija bila jedna od dvije ključne organizacije, transportni program ima aktivnu ulogu u kritici izgradnje garaže te smanjenja pješačke zone. U tom periodu napravljen je niz različitih analiza zagrebačke prometne politike te smo nudili i zagovarali brojna rješenja za prometne problema. Neke od njih zagrebačka gradska uprava je nakon dugog ignoriranja krenula primjenjivati, iako se promjene dešavaju previše sporo da bismo ih smatrali uspješnima.

Osim sudjelovanja u kampanji Pravo na grad, Transportni program bio je uključen u kampanju „Ne damo naše autoceste“, gdje se Zelena akcija, zajedno s još 6 udruga te 7 sindikata usprotivili najavljenom koncesioniranju hrvatskih autocesta. Uz aktivnu javnu kampanju, zajedno smo prikupili preko 530.000 potpisa za raspisivanje referenduma o ovoj temi što je natjeralo Vladu RH da odustane od koncesioniranja autocesta.

Posljednjih godina, zbog potkapacitiranosti, Transportni program je manje aktivan i djeluje uglavnom povodom izmjena zagrebačkog Generalnog urbanističkog plana i međunarodnog Dana bez automobila.

Bernard Ivčić- voditelj programa


08.04.10. 19:00