FacebookTwitterYoutubeFlickrInstagramRss
Članak

Zelena akcija izradila smjernice za okolišni kurikulum

S obzirom da je u procesu izrada Cjelovite kurikularne reforme kao jedna od mjera iz Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, koja je prilika za sustavno i kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja, Zelena akcija je izradila smjernice za poučavanje ekološke dimenzije Građanskog odgoja i obrazovanja koje trebaju biti sastavni dio kurikuluma za osnovne i srednje škole.
Logo-ckr-novi

Na sjednici Hrvatskog Sabora održanoj 17. listopada 2014. usvojena je Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije. Jedna od prvih mjera s kojom je krenula realizacija Strategije jeste provedba Cjelovite kurikularne reforme. Ova reforma usmjerena je na napuštanje koncepta nastavnih planova i programa razvijanjem kurikulumskog pristupa. Razvijanje nacionalnih okvirnih i predmetnih kurikuluma pretpostavlja orijentiranost na samog učenika/icu i ishode kojima se teži od kojih je građanska kompetencija jedan od ključnih ishoda. Ishodi pretpostavljaju kompetencije koje se nastoje razviti kod učenika na kraju pojedinih obrazovnih ciklusa i planiranje nastave i rada od ishoda kontinuirano podsjeća praktičare da se vrate na učenika i svaki puta krenu od njega samog, a ne od teme koje trebaju poučavati.

Organizacije okupljene u GOOD Inicijativu za sustavno i kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u odgojno-obrazovni sustav pozdravljaju kurikularnu reformu kao nužan korak naprijed u osuvremenjivanju hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava. Na pragu kurikularne reforme očekujemo priliku za sustavno i kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja kroz horizontalnu i vertikalnu provedbu, napuštanje metoda reproduktivnog usvajanja znanja, snažniju integraciju demokratskih i participativnih metoda poučavanja, smanjenje obvezatnosti i povećanje izbornosti predmeta te usvajanje opipljivih i konkretnih vještina učenika stavljajući učenika u središte procesa učenja. Kurikularna reforma je prilika za demokratizaciju škola i kvalitetnije sudjelovanje učenika i nastavnika u životu škola te stoga GOOD inicijativa traži od obrazovnih vlasti konsenzualnu odluku o podršci vrijednostima, modelu i metodama građanskog odgoja i obrazovanja.

Kao doprinos za kvalitetno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja kroz kurikularnu reformu Zelena akcija izradila je smjernice za poučavanje ekološke dimenzije Građanskog odgoja i obrazovanja koje se nalaze u prilogu.


14.06.15. 16:37