FacebookTwitterYoutubeFlickrInstagramRss
Članak

Priopćenje povodom Međunarodnog dana bez kupovine Priopćenje

Posljednji petak u studenom sve više i kod nas postaje poznat kao „Crni petak”, početak predbožične sezone kupovine. Manje je, međutim, poznato da se na isti taj dan (a kao reakcija na crni petak) širom svijeta obilježava i Svjetski dan bez kupovine (Buy Nothing Day).
Info-centar Zelene akcije

Program: Info-centar Zelene akcije

Uz podršku
Eu-vijest
Eyd_emblem_3lines-en
Sc_logo

Osim simbolične geste odricanja od kupovine na jedan dan, poruka svjetskog dana bez kupovine je da razmislite o tome što vam od brojnih proizvoda koje svakog dana kupujete doista treba, kako vaše potrošačke navike utječu na druge (proizvođače, trgovce i na okoliš), te da počnete kupovati odgovornije. Ove godine Zelena akcija povodom Dana bez kupovine, a u sklopu kampanje SUPPLY CHAINGE u kojoj sudjeluje zajedno s većim brojem udruga iz svih država članica EU, bavi se odgovornošću velikih trgovačkih lanaca za radne uvijete i okolišne posljedice proizvoda koji se u njima prodaju, naročito onih koji su označeni njihovim vlastitim robnim markama. Pozivamo vas i da potpišete peticiju za uspostavu održivijeg dobavnog lanca soka od naranče.

Veliki lanci supermarketa natječu se za naklonost kupaca pokušavajući smanjiti troškove, dok stvarnu cijenu plaćaju drugi: radni uvjeti duž njihovog dobavnog lanca su neprihvatljivi, kao i njihov utjecaj na okoliš. Dobavni lanac soka od naranče predstavlja jedan od najočitijih primjera.

80% koncentriranog soka od naranče koji dolazi u Europu potiče sa brazilskih plantaža:

  • U 2014. godini 34.000 tona pesticida potrošeno je kako bi se proizvelo 34 milijuna tona Brazilskih naranči.
  • Radnici na plantažama soka od naranče rade u vrlo dugim smjenama, udaljeni od svojih obitellji, i za vrlo male plaće. Onemogućava se sindikalno organiziranje. 

Pokušavajući spustiti cijenu za određene proizvode (često i ispod održive razine) trgovački lanci doprinose ovim problemima. Posljednjih godina, sve veću ulogu u tom procesu imaju takozvane, vlastite robne marke – proizvodi na kojima se ne ističe ime proizvođača, nego trgovačkog lanca koji ih prodaje. Proizvodi označeni vlastitim robnim markama čine prema nekim procjenama 40% cjelokupne prodaje hrane u Europi.

Veliki trgovački lanci trebali bi prihvatiti odgovornost za kršenja ljudskih prava i uništenje okoliša koje se dešava u procesu proizvodnje i distribucije proizvoda koji su označeni njihovim robnim markama. Upravo je to cilj kampanje SUPPLY CHAINGE u kojoj Zelena akcija sudjeluje zajedno s udrugama iz svih 28 država članica EU.

U sklopu kampanje Supply Chainge pokrenuli smo i peticiju kojom pozivamo trgovačke lance da proizvodnju, distribuciju i trgovinu sokom od naranče učine pravednijom. Tražimo poboljšanje radnih uvjeta i smanjenje utjecaja na okoliš duž cijelog dobavnog lanca soka od naranče.
Peticiju možete potpisati (te dobiti više informacija o njenim ciljevima) ovdje:

http://supplychainge.org/kampanja-hr/make-orange-juice-fair/?L=hr


27.11.15. 11:02